Gemeenten en overheidsinstanties zijn vaak streng en rigide. Alles moet volgens vaste procedures georganiseerd worden en langs allerlei loketten. Gemeentes en overheidsinstanties zijn goed in het informeren van burgers, maar heel voorzichtig als het gaat om acties binnen het publieke domein, deze worden vaak beperkt door rigide regelgeving. Eénzijdige communicatie vanuit gemeenten naar burgers om hen te inspireren en activeren kan contraproductief werken. Burgers laten zien hoe zij zelf het verschil kunnen maken werkt beter. Een guerrilla actie is daarvoor een optie: een marketing-instrument met maximaal resultaat met minimale inspanningen! Het doel is de klimaatboodschap te verspreiden door menselijke acties. Bijvoorbeeld: ga zonder aankondiging met een groepje mensen de buurt in, gewapend met een schep en emmers met verschillende tuinplanten. Haal op verschillende plekken tegels eruit en vervang deze door een plant. Laat mensen hiermee zien dat vergroenen van de buurt niet veel inspanning hoeft te kosten, en dat het niet ingewikkeld is om de buurt te vergroenen.
Samenwerken ›
Methoden ›
Guerrilla acties/flashmob